Turbo tamiri (revizyonu) ve bakımı; arızalı turboyu tekrar eskisi gibi çalışır duruma getirmektir. Yenilemek, genel bakımlarını yapmak bu sürecin en temel işlemidir. Turbo tamir ve bakım sürecinde ürün en küçük parçasına kadar tek tek sökülerek dağıtılır. Bu parçaların bakımları yapılır ve zarar görmüş, arızalanmış, yıpranmış ve ömrünü bitirmiş parçalar yenileri ile değiştirilerek montajı yapılır. Düşünülenin aksine parçaların geneli tamirden ziyade yenileri ile değiştirilir. Turbo revizyonun temel sebebi ise sıfırına kıyasla çok daha makul rakamlarda size gelmesidir. Sıfırı ile revize edileni arasında perormans bakımında hiç fark yoktur. Turbo tamiri bütçenize dost bir çözümdür. Mega Turbo Atölyesi torbonuzu tamirden ve revizyondan sonra çok ciddi testlerden geçirir ve teslimini o şekilde yapar.
İçindekiler
Turbo tamiri kaç lira?
Turbo tamir ve bakım maliyetleri aracın motor hacmine ve türüne göre değişiklik göstermektedir. Turbo özellikleri de aracın motoruna göre değişiklik gösterir. Minimum (taban) fiyat ile örnekleyecek olursak turbo tamir (revizyon) maliyetlerinin 700-1200 türk lirası bandından başlar ve yukarıya doğru gider. Tamir ve bakım olayı ürünün sıfır turbo fiyatının üçte bir maliyetine çözülebilmesine olanak sağlar.
Turbo tamir olur mu?
Evet turbo tamir olur, hatta sıfır turbo gibi performan bile alınır. Yok sağlıklı değil, güvenilir olmaz gibi kirli bilgiler orjinal ürünlerin satışını arttırmak için öne sürülmüştür. Burada dikkat edilmesi gereken husus turbonun bozulmasına sebeb olan arızanın tespit edilmesidir, aksi taktirde tamiri yapılan turbo kısa süre içerisinde tekrar bozulacaktır.
Turbo tamir edilmezse ne olur?
Turbo arızası giderilmez ise, motorunuz yağ yakar yani turbo arızalı bir şekilde kullanılırsa turbo yağlama sisteminiz çalışmaz ve size maliyet çıkartır. Turboyu iptal ederseniz araç çekişi düşer ve performansta büyük kayıplar yaşanır. Turbodan gelen sesler zamanla şiddetli bir hal alır ve yukarıda yazdıklarımızı yaşamaya başlarsınız.
Turbo bozuk olduğu nasıl anlaşılır?
Turbo arızasını anlamak için bir takım belirtilere bakabilirsiniz. En büyük sorun rampalarda çekişi ve performansı düşer, turbodan ıslık sesine benzer bir ses gelir, Eksozdan yağ dumanı atmaya başlar, araç arıza ışığınız yanar, yakıt tüketiminiz hisedilir seviyede artar. Bu belirtiler turbonun arızalı olduğuna işaret eder.
Turbo ömrü kaç km?
Bir turbonun ömrü sizin kullanımınıza göre değişiklik gösterir. Bakımları tam yapılmış ve kullanım şartları uygun ise 200.000 km üzeri gördüğü turbolara rast geldiğimiz oldu. Araşırı derecede hareket, yanlış yağ kullanımı yada yağızlık gibi faktörlerde bu süre oldukça düşmektedir. Kısacası Turbonun Ömrü sizin şartlarınıza ve araçtaki mekanik arızaların tetiklemesine bağlıdır.
Turboya bakım yapılır mı?
Kesinlikle turboya bakım yapılmalıdır, aracınızı belirli periyotlarda bakım için götürdüğünüz serviste mutlaka turbonun durumunu kontrol etmesini, hatta bakımlarının yapılmasını isteyebilirsiniz. Bakımları işin bilen kişiler tarafından turbo servislerine yapılmasına özen göstermelisiniz.
Turbo revizyonu nedir?
Turbo revizyonu arızalanan turbonun tekrar çalışır ve verim alınabilir hale getirilmesi işlemine denir. Turbo tamiri düşünüldüğü kadar kötü bir süreç değildir. Sıfır turboların maliyetleri günümüzde oldukça fazladır, bu sebeple revizyon işlemi daha kârlı bir hal alır. Revizyon işlemide sıfıra yakın bir ürün çıkartmak demektir.
Turbo tamiri nerede yapılır?
Turbo tamiri, tubo revizyonu firmanızda yaptırabilirsiniz. Firmamız Kütahya merkezde Mega Turbo adında hizmet vermektedir. Açık adresimiz; Fatih Sanayi Sitesi 31. Sokak No:9 Merkez / Kütahya’dır. Turbolarınızı kargo ile bize uluştırabilirsiniz, arızası en kısa sürede giderilerek tarafınıza geri gönderilecektir.